1 Ocak 2013 Salı

FAS 3





( MOULAY ) MEVLAY İDRİS
Volubilis gezimiz sona erdirdikten sonra hemen yakınlarında bulunan Mevlay İdris kasabasını da ziyaret etmeden Fez kentine gitmek istemiyoruz.
 Mevlay İdris kasabası ikiz tepeler üzerine kurulmuş, yeşiliklerle kaplı kalabalık ve tipik bir orta Fas kentiydi.
Bu ülkede bölgeler arasında yapı mimarisi çok farklılıklar gösteriyor. Kazablanka, Rabat, ( Essaouria) Suveyra, Fez , ( chefchaouen ) şefşahoun gibi yerlerde gördüğümüz pencerelerin üzerlerinde, Fas’a özgün genellikle yeşil renkli Osmanlı kiremitlerine benzeyen kiremitlerle kaplı çıkıntılar  bulunuyor. Bu çok da hoş bir görüntü sağlıyor.
Mevlay İdris kasabasını 8. Yüzyılda kuran ismini verdiği İdris, Fas’taki ilk Arap Müslüman devletini kuran kralın adı. Şehre uzun asırlar Müslüman olmayanların alınmadığını, sonradan sadece İdris'in anıt mezarına Müslüman dışında kimsenin alınmadığını öğreniyoruz. İdrisin türbesi Meknes kentinin içinde 5. Muhammet tarafından restore edildiği söyleniyor. Hala Müslüman olmayanların gece konaklamasının imkansız olduğu bir yer bu kasaba.
İlk önce arabamızı kasabanın orta yerlerinde anıt mezara yürüyüş mesafesi olarak 5 dakikalık bir uzaklığa park ediyoruz. Rabat yazımda da belirttiğim gibi burada park edecekseniz birileri yanınıza geliyor ve para talep ediyor. Park esnasında aracınızın güvenliği için biz her park ettiğimiz yere parkçı tabir edeceğim insanların olduğu yerlerde aracımızı park ettik.


Doğruca anıt mezara yollandık, sağımızdan solumuzdan, aşağıda değineceğim lokantalardan davetler ala, ala, anıt mezarın önüne geldik. 

Tam girişte benim diyafram bölümüme denk gelen yüksekliğe kapı boyunca boydan boya yerleştirilmiş bir kalas önümüzü kesti. Orada bulunan bazı tipler içeri girmeye hazırlandığımızı anlayınca bizi konuşturmaya ve Müslüman olup olmamızı anlamaya çalıştılar. Ben kolay geçsem de sevgilinin  gözlerinin çekikliği onunla ilgili şüphe duymalarına yol açtı.


Bu tüm ülkede böyle oldu Ayşegül’ün Türk olduğuna pek inanamadılar burada. Birkaç kere müdahale etme ihtiyacı duyabilecek kadar onun Türk’lüğünden  ve dininden şüphe duydular.


Anıt mezarın ön avlusuna girdim ama içeri girmek istemedim ayakkabı çıkartmaktan üşendim biraz. Sevgili başını örtüp içeri girdi ve güzel resimler çekerek sonra dışarı çıktı. 




Anıt mezarın hemen önünde Fas sitili kına ile eller süsleniyor. Ayşegül pek istedi ama sonradan bir fırsat bulamadığından olacak bu kına süsünü yapmadan ülkemize döndük.

Anıt mezardan çıktıktan sonra park yerine yürümeye başladık, yol üzerinde bizim alışık olamadığımız görüntülere sahip lokantalara rastladık. 


Pek iç açıcı bir manzara olmasa da yemeğimizi bunlardan birinde yedik. Türk olmamız burada bize iyi davranmalarına yol açtı. Bu lokantada yediğimiz şişlerin lezzeti çok güzeldi.


Bu ülkede çok fazla temizlik peşinde koşmamak lazım, bazı yerlerle karşılaşacaksınız ki pek rahat olmasanız da  buralarda yemek yenilenebiliyor. Yanımızda ishal ve kabız haplarımızla her türlü ateşli hastalığa ve mide rahatsızlıklarına karşı ilaçlarımıza güvendik.

2 yorum:

Dalyanli Gezginler dedi ki...

Öncelikle Yazınız İçin Çok Teşekkürler - Tüm Fas gezi yazılarını okuduğumu düşünüyordum ki sizinkine rasladım..öncelikle güzel hoş bir gezi olmuş ve yazınız da başarılı , fakat çok kısa tutmuşsunuz. Ağostos ayı için bizde 4 kişi Fas a gidiyoruz . biletlerimiz alındı , sizin gibi havaalanından araç kiralayıp .. casablanka - rabat-meknes-fes - marakesh -Ouarzazate -Essaouira yı gezmeyi planlıyoruz. öncelikle size sorum. nasıl bir araç kiraladınız. ve nerden kiraladınız .navigasyonun kiralandığınıda sizden duydum aynı sorular bu cihaz içinde geçerli (bu aleti hiç kullanmadım sanırım kullanmak şart ) yakıt için harcamanız ne oldu ? kaldığınız oteller ve fiyatlar için bilgilendirebilirmisinz ? bizim bütçe kısıtlı olduğundan sürekli maddi konuları soruyorum kusura bakmayın , sizde yazınızda fiyattan çok az bahsetmişsiniz..cevaplarsanız tüm sorularımı çok memnun olurum ..teşekkurler

Dalyanli Gezginler dedi ki...

Öncelikle Yazınız İçin Çok Teşekkürler - Tüm Fas gezi yazılarını okuduğumu düşünüyordum ki sizinkine rasladım..öncelikle güzel hoş bir gezi olmuş ve yazınız da başarılı , fakat çok kısa tutmuşsunuz. Ağostos ayı için bizde 4 kişi Fas a gidiyoruz . biletlerimiz alındı , sizin gibi havaalanından araç kiralayıp .. casablanka - rabat-meknes-fes - marakesh -Ouarzazate -Essaouira yı gezmeyi planlıyoruz. öncelikle size sorum. nasıl bir araç kiraladınız. ve nerden kiraladınız .navigasyonun kiralandığınıda sizden duydum aynı sorular bu cihaz içinde geçerli (bu aleti hiç kullanmadım sanırım kullanmak şart ) yakıt için harcamanız ne oldu ? kaldığınız oteller ve fiyatlar için bilgilendirebilirmisinz ? bizim bütçe kısıtlı olduğundan sürekli maddi konuları soruyorum kusura bakmayın , sizde yazınızda fiyattan çok az bahsetmişsiniz..cevaplarsanız tüm sorularımı çok memnun olurum ..teşekkurler